wtorek, 8 lipca 2014

Pyszny serniczek na upalny dzień

Wakacje dają mi nieźle popalić ;) Duchota jest straszna, a urlop dopiero za miesiąc. Przez pogodę mam małe opóźnienie na blogasku ( dopadło mnie lenistwo ;) ). Jakiś czas temu zrobiłam pyszny sernik na zimno. Sernik oczywiście z truskawkami, bo cóż innego zrobić jak wokoło tyle truskawek ;) Po zjedzeniu ciasta stwierdziłam, że choć galaretka ze Sprite'a brzmi kusząco, wcale nie czuć jej smaku. Dopiero jak zlałam nadmiar galaretki do miseczki i zjadłam samą odkryłam jej moc ;). Do ciasta można więc śmiało użyć zwykłej truskawkowej lub innej :)

Składniki:
  • Na spód około 200 g ciasteczek (piegusków lub podobnych)
  • 4 łyżeczki masła
  • 500 gram twarogu dobrze zmielonego ( ja z lenistwa użyłam serka naturalnego president i masa wyszła dość płynna, ale potem ładnie zastygła)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 700 gram truskawek
  • 2 czubate łyżki żelatyny
  • galaretka truskawkowa
  • puszka mleka kokosowego (ok. 400 ml)
  • na galaretkę potrzebujemy 2,5 szklanki Sprite'a i 4 czubate łyżeczki żelatyny
Przygotowanie:

Ciasto:
Tradycyjnie jak w tego typu ciastach kruszymy ciasteczka i mieszamy razem z masłem. Najlepiej użyć robota kuchennego, żeby wszystko dobrze wymieszać. Wykładamy dno tortownicy, dobrze dociskamy i wstawiamy do lodówki.
Następnie rozrabiamy galaretkę w 200 ml wrzącej wody i mieszamy, aż się rozpuści. Od razu dodajemy żelatynę i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Truskawki miksujemy na mus i przecieramy przez sitko, żeby nie zostały pesteczki. Będziemy potrzebować około 500 ml truskawkowego sosu. Mieszamy truskawki z jeszcze ciepłą galaretką. Miksujemy ser z cukrem, aż masa będzie jednolita i lekko puszysta, dodajemy mleko kokosowe i miksujemy jeszcze przez chwilę. Na koniec dodajemy masę truskawkową i miksujemy, aż wszytko się połączy. Powstałą masę delikatnie wlewamy na ciasteczkowy spód i wkładamy do lodówki na kilka godzin. Na jeszcze miękkiej masie układamy pokrojone w plasterki lub połówki truskawki. Na wierzch zastygniętego ciasta wlewamy wcześniej zrobioną galaretkę.

Galaretka:
W małym garnku mieszamy żelatynę z połową szklanki Sprite'a. Namaczamy przez 10 min. Następnie podgrzewamy, cały czas mieszając do rozpuszczenia się żelatyny (nie możemy zagotować żelatyny bo straci swoje właściwości i się nie zsiądzie). Dodajemy resztę napoju powoli i mieszamy. Odstawiamy do wystudzenia, a następnie wlewamy na masę serową. Można udekorować listkami mięty lub melisy. Wkładamy do lodówki na około 2 godziny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz