czwartek, 11 września 2014

Ciasto galaretkowe

Ciasto galaretkowe jest specjalnością mojej przyszywanej cioci :) Jest to dziwny twór podobny do sernika z galaretką. Z wyglądu przypomina bloki galaretek jakie można było kiedyś kupić w sklepach Wedla ( mój tata je uwielbiał). Przepis jest bardzo prosty i robiony w zasadzie na oko.

 Składniki:
  • paczka okrągłych biszkoptów
  • 2 serki waniliowe
  • 2 galaretki truskawkowe
  • 1 galaretka wiśniowa
  • 2 galaretki cytrynowe
  • 2 galaretki  pomarańczowe
  • dodatkowo dowolne owoce do dekoracji
Przygotowanie:

Spód tortownicy delikatnie smarujemy masłem. Układamy biszkopty, mogą być same, ale ja nasączyłam odrobiną likieru kawowego. Następnie rozrabiamy 2 galaretki w 2 i 1/2 szklanki wrzącej wody. Dodajemy serek waniliowy i mieszamy dokładnie. Czekamy, aż masa zgęstnieje i wlewamy na biszkopty. Wkładamy do lodówki. Następnie rozrabiamy jedną galaretkę, tak jak jest w przepisie na opakowaniu. Studzimy i wlewamy jak troszkę zgęstnieje na dobrze zastygniętą masę z lodówki. Następnie powtarzamy krok z galaretką i serkiem. Na koniec wykładamy owoce i zalewamy 2 galaretkami rozrobionymi w 600 ml wody. Czekamy, aż całość zastygnie i możemy jeść :)
Przygotowanie jest dość czasochłonne i chyba szybciej robi się w zimę, kiedy jest niższa temperatura na dworze. Smakuje pysznie i warto się troszkę pomęczyć :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz